LEÁNYFALU-n laktak, laknak, idejüket töltötték

LEÁNYFALU-n <a href="http://www.georeal.webzona.hu/lanyfalu">laktak, laknak, idejüket töltötték</a>
mintegy kétszáz neves személy ismertetőjét éri el a képre klikkelve

"Kis lépés az embernek, nagy lépés ..,"

Leányfalunak.
Örömmel olvasom az újságban, végre beindul a csatorna társulás. Áttételesen többször említettem ezeken az oldalakon - beleértve a "Vízmosások és útépítés Leányfalun" aloldalt -, hogy a kedvezőtlen geológiai adottságok következményeit felerősítik a föld alatt szivárgó vizek. Ezek az esőn kívül az ún. szennyvíz tárolókból kerülhetnek a föld alá. Bár már régen csak zárt tárolókat szabad építeni, de a korábbiak, és a feketén építettek csak a hivatalt tudják befolyásolni, a természetet nem.

Leányfalun tehát sok területen sokkal több múlik a rendezett vízelvezetésen, mint az "ökolábnyom" csökkentése. Ezért kiemelten fontos a csatornázatlan ingatlanok rendezése. Pénz már van, csak értelmesen kell elkölteni. Ez azért kiemelten fontos felvetés, mert a problémásabb helyeken az átlagosnál drágábban lehet megoldást találni. Helyi mélyedésekből indokolt lehet zagyszivattyú üzemeltetése, vagy helybeni biológiai szennyvíztisztító telepítése.

Sokszor találkoztam azzal a felfogással, hogy a támogatásnak örülvén kevésbé figyelnek a hatékonyságra. Én annak vagyok a híve, hogy ha nem az én pénzem fogy - amire röbbnyire mindenki vigyázni szokott -, akkor arra figyelek, hogy az elérhető legnagyobb használati értékhez jussak az adomány révén. Itt az adományt Leányfalu kapta, tehát joga, a teljes lakosság érdekének védelmére kötelessége minél jobban hasznosítani.

Tóth Béla 2011.11.18.